QuickTips : Mappen-structuur

Mappen-structuur

Een nieuw project in Unity begin je standaard altijd met een lege ‘Assets’ map. Hierin komen álle verschillende bestanden van je gehele game terecht.

De assets map zit in de project map die Unity voor je aanmaakt als je een nieuw project begint. Je kan dus ook via de windows verkenner dingen in je Assets map stoppen. Die zul je dan ook in Unity te zien krijgen:

Screen Shot 2016-08-28 at 12.51.00

Het is slim om bij het beginnen van een nieuw project meteen een handige mappen structuur te maken voor jezelf. Dus verschillende mapjes voor de verschillende soorten objecten die je in je spel stopt.

Dit kan altijd op een later moment nog gedaan worden en je zal merken dat je tijdens het maken van game steeds dingen aan het organiseren bent en logischere manieren vind om je mappen op orde te brengen.

Hieronder zie je een vrij standaard mappen-structuur voor de meest gebruikte onderdelen van een game:

Screen Shot 2016-08-28 at 12.47.31

Het maken van games vereist een goede organisatie want zelfs een kleine game bestaat al snel uit honderden objecten.

Enkele tips:

  • Kies logische benamingen voor mappen en objecten.
  • Gebruik altijd hoofdletters voor mappen en objecten, dit maakt het een stuk makkelijker om op de eerste letter van een naam te zoeken in een lijst.
  • Maak mapjes in mapjes als éen map te vol raakt.
Advertisements

Powered by WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: