Pong! (Deel 2) Stap 5

Stap 5: De Play knop maken

Inmiddels heb je al twee soorten objecten aan het Canvas vastgemaakt; een text en een image object.
In deze stap leer je hoe je er ook een ‘Play’ knop om het spel te starten aan vast kunt maken. Om de knop te laten werken is wel een script met een regeltje code vereist..

Klik met de rechter-muisknop op het Canvas object in de Hierarchy View en selecteer ‘UI > Button’ om een standaard drukknop aan het Canvas object vast te maken:

Als je het Button object hierna openvouwt, door op het kleine driehoekje ervoor in de Hierarchy View te klikken, zul je zien dat aan het Button object ook een Text object vastzit:

Klik op het Text object van de Button in de Hierarchy View en verander in de Inspector View de tekst in het ‘Text’ vakje van “Button” naar “PLAY”:

Ga verder naar Stap 6: De Play knop laten werken!

GreenArrowLeft Stap 4      Stap 6 GreenArrowRight

Advertisements

Powered by WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: