Pong! (Deel 2): Intro

Introductie

In dit tweede deel van de Pong! tutorial leer je hoe je voor je pong game een ‘Title’ scene of Hoofdmenu kunt maken, zodat spelers bij het openen van het spel niet meteen in het level terecht komen en leer je hoe je van je Pong! game een ‘build’ (kant-en-klaar spel) kunt maken dat je zonder Unity op iedere computer kunt spelen.

De knopjes, titel van het spel en de achtergrondafbeelding maken we allemaal vast aan een standaard Unity Canvas, wat je kunt zien als een platte glasplaat die aan de lens van de Main Camera in het level vast zit.
De knopjes zien er als je ze maakt erg basic uit, maar zijn volledig naar wens vorm te geven, en om een ander lettertype voor de titel te gebruiken hoef je alleen een lettertype bestand te downloaden en in je Unity project te stoppen.

Wat je in deze tutorial leert is voor iedere volgende game die je maakt bruikbaar want zo’n beetje iedere game heeft een hoofdmenu, knopjes, text en van ieder project moet een build gemaakt worden voor je het als een echte game kunt verspreiden!

Ga verder naar Stap 1: Het Pong project openen en een nieuwe Scene aanmaken

Stap 1 GreenArrowRight

Advertisements

Powered by WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: