My Island Deel 4: Stap 6

Stap 6: De trigger testen

Verander in de Hierarchy view de naam van Cube naar TeleportTrigger en sleep deze daarna uit de Hierarchy view naar de _Prefabs map in de Project view.

Screen Shot 2016-04-05 at 11.27.56

Unity maakt dan automatisch een prefab van de kubus met daaraan het TeleportScript vastgekoppeld.

Open éen van de eiland levels die je al hebt gemaakt waarin je de teleport wilt plaatsen door op de scene file te dubbelkikken in de _Scenes map in de Project view.
De huidige scene waarin je de kubus hebt gemaakt hoef je niet op te slaan.

Sleep de TeleportTrigger.prefab uit het _Prefabs mapje naar waar je het wilt hebben op je eiland in de Scene view.
Sleep daarna nog een TeleportTrigger.prefab naar een andere plek op je eiland waar je de speler naartoe wilt teleporteren.

Druk op Play en loop met je speler door een van de triggers. Je kan voor het gemakt de Mesh Renderer van de kubus weer aanzetten zodat je de anders onzichtbare trigger kunt zien.

Als je in de Console view kijkt (de tab naast de Project view tab) zul je zien dat het berichtje “De speler heeft de trigger geraakt!” steeds wordt geprint als je met je speler door de trigger loopt. Zo weet je alvast dat de trigger en de OnTriggerEnter() functie in je script werken.

Screen Shot 2016-04-03 at 15.15.04

Ga door naar Stap 7: De teleport code schrijven

GreenArrowLeft  Stap 5       Stap 7 GreenArrowRight

Advertisements

Powered by WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: