My Island Deel 3: Stap 2

Stap 2: Een nieuwe scene aanmaken

Selecteer je _scenes map in de Project View.
Klik met je rechtermuis in de map en selecteer Create > Scene.
Geef het scene bestand de naam Level 2 en dubbelklik erop om de nieuwe scene te openen.

(Je kan ook bovenin de menubalk op File > New Scene klikken en daarna op File > Save Scene as om de scene op te slaan in de _scenes map met de naam Level 2)

Sleep vervolgens de FPSController2 prefab vanuit het _Prefabs mapje in de Project View naar de Hierarchy View.
Het spelers object wordt dan op de positie 0,0,0 in het midden van de game wereld geplaatst.
Je moet het object later nog wel boven het terrein plaatsen in de Scene View om te zorgen dat je niet door het terrein heen valt!

Verwijder het Main Camera object uit de Hierarchy View met de rechtermuisknop. Het spelers object heeft al een camera dus de Main Camera is niet meer nodig.

Klik in de menu balk op GameObject > 3D Object > Terrain om een nieuw terrein aan te maken.
Selecteer het Terrain object in de Hierarchy View om deze zichtbaar te maken in de Inspector View. Druk daarna in de Inspector op het penseeltje en daarna op Edit Textures om opnieuw de terrein textures toe te wijzen.
Hetzelfde kan je ook alvast doen voor de bomen en het gras/struiken.

MyIslandDeel3Stap2-01

Ga door naar Stap 3: Het terrein vormgeven

GreenArrowLeft Stap 1       Stap 3 GreenArrowRight

 

Advertisements

Powered by WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: