My Island deel 1: Stap 7

Stap 7: De ‘game’ starten

Omdat er maar 1 camera en ‘audiolistener’ actief mag zijn in een scene kun je de ‘Main Camera’ uit de hierarchy view verwijderen. De FPSController heeft namelijk al z’n eigen camera die aan de speler ‘vast zit’. Als je dit niet doet zul je bij het starten van de game hier een foutmelding over krijgen in de Console view.

Druk op de grote Play knop in het midden boven de Scene View. Het beeld springt automatisch over naar de Game View.
Unity3D-MyIsland InfoGraphic 02

Dankzij het FPSController object kun je nu direct over je nu nog vlakke terrein lopen, zoals je waarschijnlijk al gewend bent van PC games: met de WASD of pijltjes toetsen kun je rondlopen. Met Spatie springen, met Shift rennen en met de muis om je heen kijken. Doe dit een paar seconden om een klein beetje een gevoel te krijgen hoe groot het terrein is. Dit is nu nog lastig te zien omdat het alleen nog een platte vlakte is.
Druk weer op de Play knop om het spel te stoppen.

Ga door naar Stap 8: Het terrein een texture geven

GreenArrowLeft Stap 6        Stap 8 GreenArrowRight

Advertisements

Powered by WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: