My Island deel 1: Stap 2

Stap 2: Een pakket importeren

Druk linksboven in de menubalk op Assets > Import Package > Custom Package. Ga naar het Bureaublad en importeer het bestand MyIslandLY.unitypackage.

(Het MyIslandLY pakket is eventueel ook vanaf hier te downloaden. Klik met je rechtermuis op het bestand en klik op “Koppeling opslaan als..”.
Verwijder na het downloaden het “.doc” gedeelte van de bestandsnaam: MyIslandLY.unitypackage.doc)

(!Let op tot een paar jaar geleden waren deze ‘file extensions’ zoals .doc, .jpg en .txt nog standaard zichtbaar in Windows maar het kan zijn dat dit uitstaat. Om de file extensions zichtbaar te maken in Windows ,zodat je ze eventueel kan veranderen, volg de instructies op deze pagina: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/show-hide-file-name-extensions#show-hide-file-name-extensions=windows-7)

In dit pakket heb ik alle objecten die voor deze opdracht nodig zijn gestopt (plus een paar extra) en ik heb ook een mapjes structuur aangemaakt. Dus aparte mapjes voor textures, materialen, modellen etc. Normaal gesproken moet je deze mappen structuur zelf aanmaken als je een nieuw project begint. Het is slim om dit aan het begin gelijk goed te doen omdat je al heel gauw tientallen/honderden objecten in een game zult hebben.

Als je bij de mapjes in de Project view kijkt zie je dat ik ook een mapje voor scenes gemaakt heb. Druk op Ctrl+S om je huidige scene op te slaan. Geef de scene de naam “Level 1” en sla deze op in Assets > _Scenes .
De reden dat we het in Unity over scenes hebben en niet over levels is omdat een scene bijvoorbeeld ook een hoofdmenu of optiemenu kan zijn of een tussentijds filmpje. Ook kan éen level uit meerdere scenes bestaan.

Ga door naar stap 3: De verschillende ‘views’ van Unity3D

GreenArrowLeftStap 1        Stap 3 GreenArrowRight

Advertisements

Powered by WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: